За підтримки Volkswagen у Китаї розпочато серійне виробництво електромобіля JAC Yiwei EV, що працює від натрієво-іонної батареї
В кінці грудня 2023 року зійшла з конвеєра перша партія автомобілів JAC Yiwei EV. Дана модель стала першим у світі серійним електричним автомобілем, яка оснащена іонно-натрієвим акумулятором.
До речі, Yiwei — це новий суб-бренд JAC, спеціально створений для електромобілів від Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC), заснований у 2023 році. Материнська компанія JAC на 50% належить державі, а 50% належить Volkswagen Group. Німецький автомобільний гігант придбав свою частку в 2020 році, зробивши безпрецедентний крок для інвестування в китайського державного виробника автомобілів.
5 січня Yiwei офіційно поставив перші в світі автомобілі з натрій-іонними акумуляторами у місто Аньціні, провінції Аньхой.
Ця модель є оновленим варіантом JAC Huaxianzi, першої моделі бренду Yiwei. Батарея автомобіля являє собою циліндричний натрій-іонний блок від пекінської HiNa Battery на 32140 акумуляторів. В батареї використовується модульна технологія UE (Unitized Encapsulation – уніфікована інкапсуляція) від JAC . Через свій дизайн UE ще порівнюють зі стільниками. Структурно дана батарея подібна до CTP (cell-to-pack) від CATL або батареї Blade від BYD.
Довідково: наразі на ринку батарейок для електромобілів домінують такі три типи: CTP (Cell to Pack – стільники до упаковки), CTB (Cell to Body – стільники до кузова) і CTC (Cell to Chassis або Cell to Car – стільники до шасі).
Кожна стільниця батареї в акумуляторі даної моделі має ємність 12 А·год і щільність енергії понад 140 Вт·год/кг, повідомляє Anhui Daily.
Для створення стільниць даної батареї було застосовано нову технологію: кожна стільниця має мідну основу і оксид, який розподіляється шарами. Така батарейка має переваги в безпеці, щільності енергії, продуктивності при низьких температурах і довговічності, зазначається у звіті Anhui Daily News.
Модель оснащена натрієво-іонною батареєю, яка має ємність акумуляторної батареї 23,2 кВт-год і запас ходу CLTC 230 км із споживанням електроенергії близько 10 кВт-год на 100 км.
Порівняно з літієво-залізо-фосфатними (LFP) батареями, натрій-іонні батареї мають кращу продуктивність при низьких температурах, зберігаючи понад 92 відсотки ємності при -20°C. Згідно зі звітом, навіть у надзвичайно холодних регіонах погіршення зимового діапазону запасу ходу моделі незначне.
Акумулятор також підтримує більш високу швидкість заряджання: від 10 відсотків до 80 відсотків за 20 хвилин і від 30 відсотків до 80 відсотків за 15 хвилин, що вдвічі перевищує швидкість заряджання поточних основних акумуляторів LFP.
Очільник компанії Yiwei Ся Шунлі заявив, що за очікуваннями компанії JAC, в майбутньому натрій-іонні батареї сформують комплементарну схему з батареями LFP, що є рішенням проблеми балансу вартості та продуктивності.
Також у планах компанії Yiwei випуск нової моделі, оснащеною іонно-натрієвим акумулятором, із запасом ходу до 300 км в червні 2024 року.
Слід згадати, що перший електромобіль на безлітієвій натрієво-іонній батареї JAC представив світові ще у лютому 2023 року. Це був хетчбек Sehol E10X з такими характеристиками Na+ батареї:
- Ємність 25 кВт/год
- Зарядка від 10% до 80% за 20 хвилин
- Запас ходу 252 км
- Батарейки в стільниці типу HiNa NaCR32140
Sehol був брендом спільного підприємства Volkswagen та Anhui , який VW передав JAC у 2021 році. Коли бренд Yiwei був запущений у травні 2023 року, JAC оголосив, що відмовиться від бренду Sehol, і всі транспортні засоби будуть перейменовані на JAC або Yiwei.
Слідкуйте за останніми новинами бренду JAC на офіційній веб-сторінці ТОВ “ДЖАК УКРАЇНА” https://jac.ua/ та на офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/jaccars.ua.
З питань технічних характеристик автомобілів JAC, їх комплектацій, цін та наявності в дилерських центрах України, звертайтеся за телефоном: + 38 (073) 268-78-36.